HTML

önkéntes eu-polgárjelölt

...legundorítóbb részletei röviden, tömören, lényegre törően.

akik mertek

2009.12.02. 22:52 Dani˙

Kamaszszerelem

Előző héten hallottam róla. Egy lány meghalt. Nem tudom pontosan mikor történt, ez talán nem is olyan fontos, mint az esemény maga. Öngyilkos lett, a vonat elé ugrott. Mi késztethet egy embert arra, hogy véget vessen az életének? Talán tényleg reménytelen volt, de szerintem csak ő nem látta a kiutat. Vagy talán csak tényleg nem tudom elképzelni. Szomorú dolog, talán ha akkor valaki mellette állt volna, és szól neki, hogy ő mindig mellette marad. Talán ha valakivel találkozik a sínek felé vezető úton, talán velem is találkozhatott volna. Talán csak perceken múlott. Az ember élete néha csak perceken múlik. Az iwiw adatlapjának magamról részében valami olyasmi volt, hogy "sok mindent csinálok, csak az a gond velük, hogy előbb vagy utóbb mindegyik a halálomat okozza". Talán valaki érezhette volna, hogy gond van. Talán valaki megkérdezhette volna, hogy hogy van.

Eszternek hívták. Ő volt az első szerelmem. Egy napig jártunk. Igazából nem is szakítottunk, ezek a dolgok akkor még 1 nap alatt is magától értetődő módon elévülnek. Az első szerelem mindig valahogy olyan komolytalan dolog. De valahol mégiscsak komoly. Általános iskola 4. vagy 5.ben történt. Sok mindenben hasonlított rám, vagy talán a szépsége ragadott meg, nem tudom, nem tudom egyáltalán szépnek tartottam e, gondolom igen, ilyenkor az ember még tisztán ösztönből választ magának párt, nem számít ami azelőtt történt, nem számít a mások véleménye, vagy a társadalmi különbségek, ezt valahogy csak úgy érzi az ember. Fura érzés, de azért kellemes, néha meg szar. Ez most is így van. Aztán ő volt szerelmes belém, aztán talán megint én, és csak néha egyszerre. Ilyenkor még persze látszólag nem számít kibe vagy szerelmes, úgyse mertek egymáshoz szólni, vagy egymásra nézni, csak nagyon ritkán. De nektek azért mégiscsak fontos. 5.ben volt egy diákbál, ahol táncolnunk kellett volna, ezt én is éreztem és ő is. A tánc 5.ben igen komoly dolog. De nem táncoltunk, össze is vesztünk valamin, illetve csak megharagudtunk egymásra, igazából nem beszéltünk azt hiszem, csak másokon keresztül tudtuk meg mit gondol a másik. Ez akkor még így működik. Aztán én hatosztályos gimnáziumba jöttem. Később a jazzben találkoztam vele, nekem közel volt a gimihez, ő meg a punkokkal kezdett barátkozni, még sokszor találkoztunk a jazzben, mindig örültünk egymásnak, azt hiszem végül is csak a pozitív dolgok maradtak meg bennünk. Aztán egy skafunderz koncerten láttam, ahol a nyitás előtt megjelentek a skinheadek sállal és maszkkal az arcukon és a nagyobb tömegből kiszakadt punkokat verték meg. Ez egy egészen borzalmas élmény volt. Odasétáltak egy fűben ülő punkhoz és szó nélkül arcon rúgták az acélbetétes bakkancsukkal, majd a földön még 4en, 5en rugdosni kezdték. Aztán Eszter barátját is elkapták és el akartál vinni egy kicsit távolabb a lovardától. Persze senki sem mert rájuk szólni, csak ő, rájuk kiabált, hogy hagyják békén, aztán megfogta a barátja kezét és elakarta húzni, de a másik kezét a skinhead fogta és nem engedte. A punkot látszólag nem zavarta különösebben, de Eszter sírt és kiabált, hogy ő szereti. Végül is elengedték a karját és elmentek.
Most úgy érzem sok mindent szerettem volna még legalább egyszer megbeszélni vele. Ezt az egészet, hogy mi történt valójában azon a bálon, és a koncert előtt, meg hogy hogyan alakultak a dolgai. Tudom, nagyon rossz, de az ilyen dolgokról csak a hiányuk mondja el, mennyit érnek valójában. Tegnap azt álmodtam, hogy találkoztam vele, nagyon megkönnyebbültem, hogy láthatom és életben van. Ilyenkor nem merülnek fel bennem kérdések, hogy mégis hogyan és miért. Én sok mindent mondtam neki, de ő nem beszélt. A hangjára már nem emlékszem.

De talán bölcsebbek is leszünk. A hozzájuk köthető élményeinket és tapasztalatainkat újraértékeljük, és egy történetet lezárunk magunkban, egy történetet, amiből -ha nem is ismerjük minden részletét- sokat tanulhatunk.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elefant.blog.hu/api/trackback/id/tr321570097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bíbora 2009.12.03. 10:18:47

én mindig olyanba voltam szerelmes, akibe mások is. és Ő sose belém volt szerelmes. ez szerintem most is így van. nem direkt, nem a többiek a miatt, sokszor csak később derül ki, hogy mindenki oda van Érte. (néha elég meglepő tud lenni, például, hogy mikesért mennyi lány van odáig). én elsőben és másodikban, sőt szerintem egész alsóban vad petibe voltam szerelmes. és panni meg enikő is meg gondolom a többiek és belé voltak szerelmesek, pannit meg enikőt azért emelem ki, mert azt hiszem petinek ők voltak az első számú szerelmei. szóval egyszer azt mondta én vagyok a másodszámú szerelme. ez elég gáz. és az a baj, hogy ez mostanság is így van. nálam mindig lehet egy kicsivel jobbat találni, de emiatt nem fogok vonat elé ugrani. szerintem az a baj, hogy sokszor komolytalannak veszik az emberek, ha egy tizenéves azt mondja depressziós, vagy öngyilkos akar lenni, mert ezek nem lehetnek igazán komoly dolgok ilyen idősen és akkor azt mondja az a tizenéves, hogy akkor azért is, dacból. szerintem biztosan le lehetett volna beszélni, egészen biztosan.

bíbora 2009.12.03. 10:24:00

Életfogytiglani börtönbüntetést is kaphat az a brit fiatal, aki különös kegyetlenséggel végzett 17 éves barátnõjével. A 18 éves Stewart Blackburn még áprilisban benzinnel lelocsolta a lányt és felgyújtotta, majd rázárta a hálószoba ajtaját, hogy ne menekülhessen el. Jessica McCagh testfelületének 80 százaléka megégett, a kórházban halt bele sérüléseibe. "Nem akarok meghalni, apa, szeretlek" - ezek voltak utolsó szavai.

M a s z a t 2009.12.06. 20:04:00

Nem mertem kommentelni napokig.
Annyit tudok mondani, hogy engem az zavar, hogy egyre kevesebbet tudok rólad. Eddig sem tudtam olyan rengeteget, de most egyre kevesebbet. Szóval nem tudom, hogy most ennyire tanulsz, vagy magadba fojtasz mindent, vagy másoknak mondod el.

Bortsi 2009.12.06. 20:20:30

én se mertem mert én még mindig nem értem ezt az egész bejegyzést.
mindig is féltékeny voltam erre a blogra, amikor vmi tök érdekes dolgot elmeséltél rajta v vmi olyan sztorit ami élmény volt legutobb és én ott olvastam el. most már nem vagyok féltékeny csak olyan rossz érzés.
gondolom erre nem igy kéne reagálni.

Dani˙ 2009.12.07. 18:09:45

ez alapvetően egy rossz bejegyzés. Meg egy rossz élmény.

bíbora 2009.12.07. 22:34:46

ma háború van, holnap béke!

Bortsi 2009.12.07. 23:23:05

holnapután megint háború

Dani˙ 2009.12.10. 01:14:22

Úgy utálom, hogy ilyen pesszimista vagy.
süti beállítások módosítása