HTML

önkéntes eu-polgárjelölt

...legundorítóbb részletei röviden, tömören, lényegre törően.

akik mertek

2008.12.28. 00:19 Dani˙

évVége

Levont tanulságok: családi összejövetelt sokkal gyakrabban kell csinálni, kell még legalább egy ilyen ünnep, ahol össze lehet jönni (mint az amerikaiaknál a hálaadás, igaz hogy azt ünneplik, hogy kiírtották az indiánokat, de tök boldogok és az legalább tényleg arról szól, hogy együtt legyenek, szerintem kurva jó : ), fa tényleg nem kell tök hülyeség (bár arra is rájöttem, hogy nincs is vele olyan sok gond), a kötelező teendőket pedig továbbra is teljes erőkkel csökkenteni kell, trivial pursuit, amennyit lehet bírni aggyal, este pedig random playlist az összes számómból. A cél a boldog karácsony.

Szoval visszatérve a playlistre, rájöttem hogy nekem rengeteg rock szám van a gépemen, igazából én egy igazi rocker vagyok. Vagy mégsem? Najó igazából nem. De tényleg van egy csomó rock számom. Azért én sokmindent vártam a karácsonytól, már nem a karácsonytól magától, hanem hogy találkozok mindenkivel és megbeszélem velük, hogy hova jelentkezzek egyetemre. Azért sejthettem volna, hogyha egy kicsit jobban képben leszek, akkor is legfeljebb bővülnek a lehetőségek : ), de eldönteni ugyse fogom tudni. Egyszerűen kell keresni valami teljesen képtelen, agyament módszert, ami döntésre bír. Ha valakinek esetleg van építő jellegű ötlete, azt szívesen várom. a versenyben maradt lehetőségek: energetikai mérnök: tulajdonképpen az energiaellátással foglalkozik, ami önmagában egy jó dolog, csak így egy külön szak erre szerintem egy kicsit kevés témát ölel fel. Ezért, ugyan elsőnek ez volt a legszimpatikusabb, maximum mesterképzésen tudom elképzelni. villamosmérnök: mindenféle villamosmérnöki teendőt megtanulnék. Tudnék programozni, meg ilyen vezérléseket tervezni, ami tök jó, csak valahogy nem látok benne elég fizikát (ezt most értsétek meg!). gépészmérnök: akár géptervezés vagy üzemeltetés. Műszaki fejlesztés, kutatás, talán igényel némi kreativitást is, ami kurva jó dolog. elhelyezkedési lehetőségben is az első helyezett : ) kontra: sokan vagyunk az első pár év durva. az új lehetőség: természettudományi kar - fizikus: ebben aztán van fizika : ), egyáltálán nem látom és nem is tudom megbecsülni elhelyezkedés szempontjából ennek a szaknak a helyzetét. Sajnos ez nem egyenlő a mérnök-fizikussal, hanem ez ilyen sok szaknak az egyvelege, amit ebben a rendszerben vontak össze, azért nem tetszik.
Talán kikéne használni ennek a mostani rendszernek az egyetlen értelmes, valamire való lehetőségét, hogy az alapképzésről aztán átmenni mesterképzésre egy másik szakra. Talán.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elefant.blog.hu/api/trackback/id/tr95844581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marjan 2008.12.28. 12:26:25

hááát, ha engem kérdezel, akkor ez a más szakra átmenni mesterre dolog necces lehet. nekünk vmi olyasmit mondtak, hogy meg van határozva, hogy az összes Bsc-s hány százalékát vehetik fel mesterre (én vmi 30%ra emlékszem, de nembizti). és ugye itt megint felvételi van írásbelivel, szóbelivel meg nézik a diplomádat is, szóval sztem mindenképpen úgy éri meg jobban, ha már az alapképzést is azon a szakon csináltad
(én amúgy az energetikai mérnökre szavazok:P)

bíbora 2008.12.28. 21:46:03

szerintem legyél gépészmérnök és akkor gazdag leszel és adhatsz nekem pénzt mert én meg nagyon csóró leszek

Bortsi 2009.01.01. 23:19:05

szerintem nem ez az egyetlen valamirevaló lehetősége ennek a rendszernek.
mivel én minden nap meghallgatom az aktuális listádat meg elképzeléseidet és pro és kontráidat, most nem foglalok állást

Dani˙ 2009.01.01. 23:38:08

hát nem konkrétan ez, hanem úgy értem hogy a szakok és az egyetemek közti átjárhatóság. Én azt hittem ez az egyetlen : ).

Bortsi 2009.01.02. 13:15:05

igy már igen csak azthittem konkrétan ezt mondod : )

levente#4 2009.01.03. 18:41:34

Dani ha jól emlékszem egy csomó érvet és ellenérvet sorakoztattunk fol minden mellett/ellen. Én változatlanul azt javaslom, hogy legyél asztalos. Nagyon nehéz manapság egy jó asztalost találni és ott kiélheted a tervezői hajlamaidat a kreativitásod és ha igazán jó vagy benne akkor egy rakást pénzt tudsz kereshetsz. Mellesleg a másik vélemény amit osztok az Bendeguze volt. Tök mindegy mit csinalsz, csak te legyél benne az egyik legjobb...

Bortsi 2009.01.03. 18:51:01

á sztem akinek a az elsődleges clja h tökmindegy mi az csak ő legyen a legjobb az örökké tök boldogtalan lesz és az is volt különben nem találna magának ilyen értelmetle célokat. én inkább azt akarom h legyen majd pénzem egy csomót bulizni

szukseg 2009.01.06. 05:42:57

1ébként az elektromágneses terek és fizika elég durva szóró tárgyak. bár a gépészetben tényleg több a fizika.
sztem alapvetően azt kell eldöntened,h. villamos vagy gépész(v. HÉV ha-ha (5:39van és 3 óra múlva vizsga)). A szakirányválasztás elött van 2 éved addigra elég jól át lehet látni a dolgokat.
Ez tipikusan olyan dolog,amiben nem lehet segíteni,ha kérdésed van 1 szakmával kapcsolatban,abban tudunk segíteni,de másban nemnagyon.
süti beállítások módosítása